‘Ik ga voor processen die net zo gestroomlijnd zijn als onze trucks’
Paul Jordens over zijn eerste jaar bij BUFFL
Losse eindjes, daar houdt teamleider sales & kwaliteit Paul Jordens niet van. En dat is maar goed ook. Want daardoor klopt elke truck die bij BUFFL de deur uitgaat als een…vrachtwagen. En krijgen klanten van BUFFL de persoonlijke service die zij verdienen.
Makkelijker en slimmer werken
Paul stapte een jaar geleden over van een commerciële functie in de revalidatietechniek naar BUFFL Customizers. Voor de buitenwereld een grote overgang, maar zelf ziet hij dat niet zo. “De branche verschilt, maar het werk is grotendeels hetzelfde. En daarin vind ik nog steeds dezelfde dingen belangrijk. Zo heb ik continu oog voor de mensen om me heen, ook voor mijn collega’s. Want tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten. Toen ik bij BUFFL begon, merkte ik dat interne processen een stuk beter georganiseerd konden worden: voorraadbeheer, werkvoorbereiding, kwaliteitszorg. Daar heb ik me het afgelopen jaar in vastgebeten, met flink wat veranderingen als resultaat.
“Tevreden mensen, daar gaat het om. Dat geldt voor klanten én medewerkers.”
Elke klant even belangrijk
Naast het verbeteren van interne processen heeft Paul ook veel contact met klanten. Vanaf het moment dat zij bij BUFFL binnenkomen tot het aflevermoment van hun auto. “Ik vind het belangrijk om de tijd te nemen voor mensen,” aldus Paul. “Of ze nu voor een compleet interieur komen of alleen voor een set gordijnen. Echt, dat maakt voor mij geen enkel verschil. Iedereen verdient oprechte aandacht. Want alleen door goed te luisteren en zorgvuldig te overleggen kom je tot het beste resultaat. Dat geldt ook tijdens en na het productieproces. Ik zorg ervoor dat ik proactief contact hou, altijd reageer en mijn afspraken nakom. Open communiceren en zaken afronden, daar kom je het verst mee.”
De kracht van het team
Paul is het levende bewijs dat je geen vrachtwagenkenner hoeft te zijn, om bij BUFFL te werken. “Natuurlijk heb in een jaar tijd veel bijgeleerd over trucks, maar ik weet nog steeds niet alles. Daarom ben ik blij met de kennis van de échte experts in het team, zoals designer/meewerkend voorman Dustin. Bij de meeste gesprekken met klanten vraag ik of hij even aanschuift. Omdat hij in 30 seconden snapt wat zij bedoelen, en dat ook nog eens razendsnel omzet in een schets. Echt magisch is dat. Door aan de voorkant de tijd te nemen om een duidelijk plan op papier te zetten, verhogen we de kwaliteit van het eindresultaat. En weten mensen exact waar ze aan toe zijn: zowel onze eigen medewerkers als de klant zelf. Een truck moet uiteindelijk precies zijn zoals iemand in gedachten had. Of beter, natuurlijk.”
Mooie toekomstplannen
Het afgelopen BUFFL-jaar was voor Paul een periode van wennen, verandering en groei. Zijn plannen voor de toekomst? “Dingen kunnen altijd beter, dus ik ga voor nóg hogere kwaliteit van onze interieurs. Een belangrijke stap daarin is de komst van een digitale snij- en freesmachine. Daarmee wordt ons werk nog strakker en het productieproces een stuk efficiënter. Verder blijf ik op een gezonde manier discussies voeren met de andere customizers. Waarom bouwen we dingen op een bepaalde manier? Kan dat niet beter, slimmer of mooier? We moeten elkaar een beetje scherp houden. Dus ik blijf ook bezig met het verbeteren van interne checklists, omdat ik gewoon wil dat dingen 100% kloppen. En gelukkig heeft het hele team ook écht de drive om te verbeteren en te innoveren. Let maar op: er komen nog veel meer mooie dingen aan!”
Verder lezen? Bekijk hier één van de projecten die Paul het afgelopen jaar begeleidde. Een truck die je niet wil missen!