Verzending, retour & garantie
Wat moet je weten voordat je bestelt
BUFFL Customizers (onderdeel van VAEX Truck Trading B.V.)
De Verver 4A
5371 MZ – Ravenstein (Nederland)
T: +31 486 72 50 67
E: info@buffl.nl
E: bufflinkoopfactuur@buffl.nl (facturen)
BTW: NL860726733B01
KvK: 76654052
IBAN: NL41 ABNA 0876852371
BIC: ABNANL2A
Verzenden
BUFFL verpakt alle bestelde producten zorgvuldig.
Zo zijn jouw BUFFL-schatten volledig beschermd tegen vallen en stoten. Na het verpakken bieden wij jouw bestelling aan bij Wuunder. Van deze A-klasse verzendservice ontvang je een track&trace-code, zodat je je bestelling kunt volgen. Over het algemeen staat Wuunder binnen zeven werkdagen voor jouw deur.
BUFFL levert in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
Artikelen retourneren
Eens een BUFFL? Altijd een BUFFL! Wij weten zeker dat je meteen verkocht bent, als je je jouw BUFFL (product) in je armen sluit. Toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. In dat geval hanteren wij het volgende retourbeleid:
Volgens de wet Kopen Op Afstand heb je het recht om een besteld product binnen 14 werkdagen te retourneren, indien mogelijk, in oorspronkelijke staat, ongeopend en onbeschadigd.
Onze producten zijn voor het grootste gedeelte maatwerk. Uniek, en speciaal naar jouw wensen gemaakt. Deze artikelen, waaronder bestelde panelen, kun je niet retourneren. Merchandise-artikelen mag je wel retourneren.
De kosten van een retourzending zijn voor jouw rekening.
Wij zijn ook maar mensen. Mocht er door onze schuld iets misgaan met een levering, of is er bij ontvangst sprake van een defect? Dan betalen wij de retourkosten. Maak wel altijd meteen een foto van het gebrek, op de dag van ontvangst.
Stuur je een artikel retour? Meld je zending dan altijd eerst aan via info@buffl.nl. Vermeld het ordernummer, het artikel dat je wilt retourneren en je persoonlijke gegevens.
Verkeerde levering
Oeps! Je hebt een verkeerd pakket ontvangen of er is iets anders misgegaan met de levering. Kan gebeuren! Dat maken we graag goed met je. Laat, indien mogelijk, de verpakking gesloten. En neem direct contact op met onze klantenservice via 0486-725067.Onze BUFFL-members helpen jou graag verder. Houd je bestelnummer bij de hand voor snelle en persoonlijke service.
Beschadigde artikelen
Heel soms levert de verzending beschadigingen op. Check daarom meteen de inhoud van de doos, als je jouw bestelling in handen hebt. Natuurlijk kan de doos zelf wat slijtage vertonen, maar jouw producten horen tiptop in orde te zijn.
Toch iets beschadigd? Neem direct contact op met onze klantenservice via 0486-725067. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Houd je bestelnummer bij de hand voor de snelste service.
Garantie
Schade, klachten of een vraag over ons garantiebeleid? Mail een foto plus toelichting naar info@buffl.nl. Bij BUFFL streven wij naar optimale kwaliteit. Toch kan het voorkomen dat onze producten of diensten niet helemaal naar wens zijn. Neem in dat geval altijd contact met ons op via bovenstaand mailadres. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing. Daarbij hanteren we onderstaand garantiebeleid.
BUFFL levert uniek maatwerk, naar de wensen van de klant. Daarom is het niet mogelijk om geld terug te geven op onze producten en diensten, als wij aan de vooraf gemaakte afspraken hebben voldaan. Mochten aanpassingen achteraf toch wenselijk zijn, denken wij graag mee over de mogelijkheden, maar zullen deze beschouwd worden als meerwerk.
In het geval van gebreken aan de door ons geleverde producten of diensten zullen deze hersteld worden. Het recht op vervanging van het totale product of de totale dienst komt de klant niet toe, indien herstelwerkzaamheden redelijkerwijs mogelijk zijn.
Garantietermijnen
Indien afgeleverde producten en/of diensten niet aan de overeengekomen afspraken voldoen, dient de klant BUFFL daarvan binnen maximaal 31 dagen op de hoogte te brengen. Vervolgens zoeken we samen naar passende herstelmogelijkheden.
Het kan voorkomen dat er ná de eerste maand onvolkomenheden optreden. In dat geval hanteren wij de volgende regels:
Knopen: warm weer kan ervoor zorgen dat er soms een knoopje loslaat. Daarom geven wij een kalenderjaar (12 maanden) garantie op knopen. Zitten ze na 12 maanden nog stevig vast? Dan kunnen ze alles aan!
Kasten: een deurtje dat niet meer goed sluit, of een kastje dat juist lastig open gaat? Ook hierop geven wij garantie tot 12 maanden na oplevering. Binnen deze 12 maanden kijken onze monteurs of zij defecten kunnen verhelpen, of het complete kastje moeten vervangen.
Audiosystemen: geen fijne rit zonder een lekker muziekje! Problemen met je versterker lossen wij op binnen 24 maanden na oplevering.
Stoelen, vloeren en tunnels: dit zijn onderdelen van jouw auto die je intensief gebruikt. En waar je zelf, als BUFFL-rijder, natuurlijk ontzettend zuinig op bent. Klik hier voor onderhoudstips die wij graag met jou delen. Daarnaast vragen we je om de keuze van materialen voor jouw interieur goed af te wegen tegen de gebruiksintensiteit. Een leren vloer kan vaak beter tegen een stootje dan een vloer van kunstleer. En van klamme voeten wordt geen enkel vloertje blij. Dat zijn dingen die je vooraf weet, als je jouw droominterieur samenstelt. Wij geven daarom géén garantie op (kunst)leer en stof, maar natuurlijk willen we net zo graag als jij dat jouw BUFFL picobello in orde blijft. Dus bij onvrede over stoelen, vloeren en tunnels binnen een jaar na aankoop, kijken onze experts éérst wat de ernst en de oorzaak van de klacht is. Vervolgens bespreken we hoe we jouw BUFFL weer kunnen laten shinen!
Spuit- en dompelwerk: deze diensten worden niet verzorgd door BUFFL, maar door één van onze partners. Daarom vallen spuit- en dompelwerk buiten ons garantiebeleid, met uitzondering van schades die direct zichtbaar zijn bij oplevering. Hiervoor geldt een meldingstermijn van maximaal één week. Op rubber spuiten of dompelen is sowieso voor eigen risico, omdat de kans op brokkelen zeer groot is.
Indien leveranciers meer garanties geven dan de voorwaarden in het garantiebeleid van BUFFL, zullen deze worden doorgezet naar de klant.
Schade en/of klachten die veroorzaakt zijn door buitensporig en/of onverantwoord gedrag van de eindgebruiker vallen in geen enkel geval onder het garantiebeleid. BUFFL behoudt zich het recht voor om hierover te oordelen, indien daar aanleiding voor is.